Huur betalen

Financiële problemen? Trek tijdig aan de bel!
Bij ons komt in deze crisis niemand zomaar op straat te staan. Voor huurders met een onverwachte inkomensterugval door het coronavirus zoeken we nog ruimhartiger dan gebruikelijk naar individuele oplossingen. Wij vinden dat in tijd van nood moeten juist de maatschappelijke organisaties het goede voorbeeld moeten geven. Zorgen voor een goed thuis is dan ook nu meer dan ooit onze hoogste prioriteit. Wilt u met ons in gesprek gaan over uw specifieke situatie? Dat kan. Bel met één van de woonconsulenten via het algemene nummer: 071-331 50 00 of mail ons op het emailadres: info@stichtingmeerwonen.nl.

Zie onderaan deze pagina links naar instanties die u kunt raadplegen over regelingen die nu getroffen worden om zzp-ers en ondernemers te steunen en meer aanvullende informatie.

Vindt u dat MeerWonen u onvoldoende tegemoet komt met een betalingsregeling? Dan kunt u uw onvrede laten registeren bij de Huurcommissie. Zij nemen de registraties niet inhoudelijk in behandeling, maar verzamelen gegevens in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Huur betalen

In uw huurovereenkomst staat dat u de huur vooraf moet betalen. Een makkelijke manier van betalen is per automatische incasso. Hierbij machtigt u MeerWonen om de huur automatisch van uw rekening af te schrijven. Makkelijk voor u en voor ons!

Aanmeldformulier Automatische incasso
Wilt u gebruik maken van de automatische incasso dan kunt u het aanmeldformulier hier downloaden en daarna uitprinten. Het ingevulde en ondertekende formulier kunt u sturen naar: MeerWonen, afdeling Wonen, postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen.

Aanmeldformulier AcceptEmail
Een andere makkelijke manier van betalen is het sturen van een AcceptEmail. AcceptEmail werkt eenvoudig en is volkomen betrouwbaar. Om via AcceptEmail te kunnen betalen heeft u een werkend e-mailadres en een computer met een internetverbinding nodig. Wilt u gebruik maken van een AcceptEmail dan kunt u het aanmeldformulier AcceptEmail hier downloaden en daarna uitprinten. Het ingevulde en ondertekende formulier kunt u sturen naar: MeerWonen, afdeling Wonen, postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen.

Relevante sites voor maatregelen voor zzp-ers en ondernemers in verband met het coronavirus
Instanties die u kunt raadplegen over regelingen die nu getroffen worden om zzp-ers en ondernemers te steunen:

KvK
MKB
Belastingdienst
Schuldhulpmaatjes Leiden
De Papierwinkel Kaag en Braassem
Schuldhulpverlening Alphen a/d Rijn

MeerWonen werkt samen met De Papierwinkel (regio Kaag en Braassem) en Schuldhulpmaatje (regio Oegstgeest). Wij brengen u graag in contact met deze organisaties, maar u kunt ze natuurlijk ook zelf benaderen. U wordt kosteloos geholpen bij het inventariseren van de problemen en zoeken naar oplossingen.

Schuldhulpmaatje (SHM)
Schuldhulpmaatje heeft als motto: ‘Omzien naar elkaar’ en is in deze regio actief in Leiden, Leiderdorp, Voorschoten en Oegstgeest. Op dit moment hebben ze 104 gecertificeerde vrijwilligers oftewel ‘maatjes’. Een schuldhulpmaatje kan helpen met het structureren van financiële zaken, waardoor de cliënt weer overzicht krijgt. Dat is namelijk de kern van het werk: de financiën van de cliënten weer op orde krijgen. Een financieel traject kan maximaal 3 jaar duren, maar soms is één gesprek al voldoende. Dat hangt af van de complexiteit van de vragen en hulp die geboden moet worden. Ook kan het voorkomen dat de zaak wordt doorverwezen naar de schuldhulpverlening, omdat er teveel schulden zijn. Een schuldhulpmaatje zorgt er dan voor dat dit geregeld wordt en helpt met het uitzoeken van de benodigde documenten. Klik hier voor de folder

De Papierwinkel
Bij De Papierwinkel werken 15 vrijwilligers en er is ook een Sociaal Raadsman aanwezig. De deskundige vrijwilligers van De Papierwinkel bieden jong en oud informatie over wettelijke regels, correspondentie van gemeente/overheid, administratie, formulieren, aangiften en meer. Zij zijn een meekijkend oog als u de administratie en papieren niet begrijpt. Samen met u kijken ze naar de informatie en geven u advies of helpen u om uw administratie op orde te brengen. Alle inwoners van Kaag en Braassem kunnen kosteloos terecht bij De Papierwinkel.

Als mensen zich aanmelden vindt er eerst telefonisch contact plaats en wordt er gesproken over de ontstane situatie. Meestal worden mensen doorverwezen naar het spreekuur, maar soms wordt er direct een match gezocht met een vrijwilliger, die ook bij u thuis kan komen. Dus ook als u geen problemen heeft en alleen een formulier wilt laten invullen of een administratieve handeling wilt laten verrichten kunt u naar het spreekuur komen.
Meer informatie over Schuldhulpmaatje vindt u op: www.voorelkaarleiden.nl/projecten/schuldhulpmaatje
Meer informatie over De Papierwinkel vindt u op www.dedriemaster.nu/papierwinkel of bel via nummer 071 – 331 79 67.

Vrijwilliger worden?
• Wilt u zelf schuldhulpmaatje worden? Dan kunt u natuurlijk ook contact opnemen met SHM. We doen het met elkaar! Voor meer informatie kunt u kijken op bovengenoemde site.
• Vrijwilligers zijn altijd welkom bij De Papierwinkel. Op de site van De Driemaster staat een link naar de vacaturebank voor allerlei soorten vrijwilligerswerk waaronder voor De Papierwinkel.

Stichting Sociaal Noodfonds Kaag en Braassem
Ook kunt u in situaties waarin er sprake is van acute financiële problemen en waar bestaande financiele regelingen niet toereikend zijn, contact opnemen met de Stichting Sociaal Noodfonds. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar de site van deze organisatie.

Items onder Huur betalen