De Doorstroommakelaar

Denkt u weleens aan een andere woning?
Misschien heeft u kinderen die in de afgelopen jaren het huis uit zijn gegaan. Voelt de woning nu te groot voor u? Of is het onderhoud van de tuin te veel werk geworden? Of gaat het traplopen steeds lastiger? Allemaal redenen om te denken aan een andere woning. Een woning waarin u oud kunt worden. Praat dan eens met de doorstroommakelaar, wie weet kan zij u helpen.

Voor wie is de doorstroommakelaar er?
De doorstroommakelaar is er voor huurders die:

• 55 jaar of ouder zijn (voor echtparen telt de leeftijd van de oudste persoon)
  • geen thuiswonende kinderen hebben
  • nu wonen in een sociale huurwoning met minimaal 3 slaapkamers (van een deelnemende corporatie in deelnemende gemeente)
  • willen verhuizen naar een seniorenwoning of gelijkvloerse woning binnen de Leidse regio met maximaal 2 slaapkamers
  • staan ingeschreven bij Huren in Holland Rijnland

Wie is de doorstroommakelaar?
De doorstroommakelaar is Eva Scheffers. Zij werkt voor 5 corporaties uit de Leidse regio (MeerWonen, De Sleutels, Ons Doel, Portaal en Rijnhart Wonen). Eva is actief in Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Voorschoten en Zoeterwoude. Klik hier voor de folder met informatie over het 55+ woningaanbod in deze gemeenten.

Wat doet de doorstroommakelaar precies?
De doorstroommakelaar beantwoordt vragen, geeft tips en biedt een helpende hand om 55+ huurders te helpen verhuizen naar een kleinere, gelijkvloerse woning. De grote woningen die  zij na hun verhuizing achterlaten, komen weer vrij voor gezinnen. Zo bevordert de doorstroommakelaar de doorstroming op de woningmarkt.

De doorstroommakelaar zoekt samen met u naar oplossingen
De doorstroommakelaar kijkt samen met u welke zaken uw verhuizing in de weg staan en opgelost kunnen worden. Dit kan hulp zijn bij verhuizing, klushulp, extra tijd voor de verhuizing et cetera. Ook als u een te hoog inkomen heeft om naar een sociale huurwoning door te verhuizen, kan de doorstroommakelaar de mogelijkheden met u doornemen.

Maak een afspraak voor vrijblijvend advies
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Of bent u zoek naar een helpende hand? Vul het contactformulier in en stuur dit per mail naar verhuur@stichtingmeerwonen.nl, of bel met onze klantenservice voor een afspraak.