Ondersteuning activiteiten

Kent u veel buurtgenoten? Uw eigen buren? Mensen die elkaar kennen, durven elkaar ook aan te spreken. Ze kunnen elkaar een seintje geven als er iets mis is. Of gewoon een praatje te maken. Daarom is het zo belangrijk om af en toe iets met elkaar te doen, als buurtgenoten. MeerWonen wil graag een bijdrage leveren aan initiatieven die de kwaliteit van wonen in een wijk of wooncomplex ten goede komen. Daarom bieden we in bepaalde gevallen ondersteuning aan bewoners die zelf activiteiten in de buurt opzetten. Denk daarbij aan het organiseren van een evenement waar veel wijkbewoners plezier aan beleven, het opknappen van een speelterrein of de organisatie van een workshop moestuinieren voor de buurt door enthousiaste vrijwilligers.

Aanvraag indienen

Jaarlijks stellen we voor initiatieven op het gebied van leefbaarheid een bedrag beschikbaar. Om voor ondersteuning in aanmerking te komen moet de activiteit aan een aantal voorwaarden voldoen. U kunt een verzoek indienen door onderstaand aanvraagformulier te downloaden en ingevuld te mailen naar: redactie@stichtingmeerwonen.nl of op te sturen naar:
MeerWonen, afdeling communicatie, Postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen.

Aanvraagformulier ondersteuning leefbaarheidsactiviteiten

Prijsvraag duurzaam idee

Om te vieren dat MeerWonen het hoogste energielabel (A) voor haar kantoorgebouw heeft gehaald, schrijven we een prijsvraag uit.

Bent u huurder en heeft u een goed idee dat kan leiden tot energiebesparing van uw woning en die van anderen? Of tot een groenere wijk?
Stuur ons dan een mail waarin u uw idee aan ons uitlegt en aangeeft hoe dit gerealiseerd kan worden. Wij zien uw reactie graag tegemoet op redactie@stichtingmeerwonen.nl. Een reactie per post mag natuurlijk ook. Stuur die dan naar: naar MeerWonen, afdeling communicatie, Postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen. Graag vóór 1 oktober 2020.

In oktober maken we de winnaars bekend. In totaal stelt MeerWonen een bedrag van 3.000 euro beschikbaar dat wordt besteed aan het realiseren van de winnende ideeën.

Items onder Ondersteuning activiteiten