Ondersteuning activiteiten

Kent u veel buurtgenoten? Uw eigen buren? Mensen die elkaar kennen, durven elkaar ook aan te spreken. Ze kunnen elkaar een seintje geven als er iets mis is. Of gewoon een praatje te maken. Daarom is het zo belangrijk om af en toe iets met elkaar te doen, als buurtgenoten. MeerWonen wil graag een bijdrage leveren aan initiatieven die de kwaliteit van wonen in een wijk of wooncomplex ten goede komen. Daarom bieden we in bepaalde gevallen ondersteuning aan bewoners die zelf activiteiten in de buurt opzetten. Denk daarbij aan het organiseren van een evenement waar veel wijkbewoners plezier aan beleven, het opknappen van een speelterrein of de organisatie van een workshop moestuinieren voor de buurt door enthousiaste vrijwilligers. Ook initiatieven voor Burendag ondersteunen wij graag. U kunt hiervoor onderstaand aanvraagformulier invullen en naar ons mailen.

Aanvraag indienen

Jaarlijks stellen we voor initiatieven op het gebied van leefbaarheid een bedrag beschikbaar. Om voor ondersteuning in aanmerking te komen moet de activiteit aan een aantal voorwaarden voldoen. U kunt een verzoek indienen door onderstaand aanvraagformulier te downloaden en ingevuld te mailen naar: redactie@stichtingmeerwonen.nl of op te sturen naar:
MeerWonen, afdeling communicatie, Postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen.

Aanvraagformulier ondersteuning leefbaarheidsactiviteiten

Kerstkaart van MeerWonen

U heeft een kerstkaart van MeerWonen ontvangen. Daarmee kunnen wij namens u één van uw buren een cadeautje geven. Stuur deze kaart ingevuld voor 31 december terug en wie weet wordt uw wens door MeerWonen werkelijkheid!

Voorwaarden
Voorwaarde is wel dat dit een huurder is van een woning van MeerWonen op een ander adres dan uw eigen adres. We hebben 100 pakketjes samengesteld en uit de inzendingen worden de adressen ‘blind’ geselecteerd. In januari en februari 2023 worden deze pakketjes bezorgd. Samen zijn we er voor elkaar!

Inhoud van de pakketjes (onder voorbehoud*):

• Lekker en nuttig: Producten zoals rijst, pasta, tandpasta, wasmiddel, schoonmaakmiddel, merci, filterkoffie, thee
  • Pakket voor hem: Scheerschuim, shampoo, douchegel, deodorant, multivitamine voor hem
  • Pakket voor haar: Schuimdouchegel, hygiëneproducten, shampoo, haarlak, mulitvitamine voor haar, bodycrème
  • Babypakket: Tuitbeker, billendoekjes, crème, hydrofieldoekjes, knuffeltje, slabbetje, bad en doucheproducten, dekentje
  • Energiepakket: Kruik, dekentje, zandloper, ledlampjes, stekkerdoos met aan-/uitknop, warme sokken

* Het kan zijn dat de daadwerkelijke inhoud van de producten afwijkt van deze voorbeelden. Dit hangt af van voorraden en prijzen.

Boomspiegels beplanten

Dit jaar vond het Nationale Boomspiegelfeest plaats van 1 t/m 9 oktober 2022. Een boomspiegel is een stukje grond rondom een boom. Vaak is dit stukje onbegroeid, wat jammer is. Je kunt hier namelijk heel leuk een klein tuintje van maken. Dus zijn er boomspiegels in uw straat die leeg zijn? Zet er plantjes in! Er zijn wel wat spelregels vanuit de gemeente opgesteld. Klik hier voor het stappenplan om de boomspiegel aan te planten.

Stappenplan Oegstgeest

Stappenplan Kaag en Braassem