Ondersteuning activiteiten

Kent u veel buurtgenoten? Uw eigen buren? Mensen die elkaar kennen, durven elkaar ook aan te spreken. Ze kunnen elkaar een seintje geven als er iets mis is. Of gewoon een praatje te maken. Daarom is het zo belangrijk om af en toe iets met elkaar te doen, als buurtgenoten. MeerWonen wil graag een bijdrage leveren aan initiatieven die de kwaliteit van wonen in een wijk of wooncomplex ten goede komen. Daarom bieden we in bepaalde gevallen ondersteuning aan bewoners die zelf activiteiten in de buurt opzetten. Denk daarbij aan het organiseren van een evenement waar veel wijkbewoners plezier aan beleven, het opknappen van een speelterrein of de organisatie van een workshop moestuinieren voor de buurt door enthousiaste vrijwilligers.

Ga de verstening tegen!

In samenwerking met Platform Duurzaam dorp Oegstgeest en de gemeente Oegstgeest wil MeerWonen de verstening van de tuinen tegengaan. Op 8 mei van 15.00 tot 17.30 uur, vindt Operatie Steenbreek plaats en daar dragen wij graag ons ‘steentje’ aan bij. Teveel steen zorgt er namelijk voor dat het regenwater niet goed kan wegstromen. Minder groen in de tuin betekent ook minder vogels, insecten en andere dieren. Mensen die hun tuin vergroenen leveren een belangrijke bijdrage aan de leefbaarheid van hun buurt. Meer groen in onze wijk is daarnaast simpelweg een stuk gezelliger. Wij belonen daarom ook de tuin waar de verstening het beste is tegengegaan met een cadeaubon van
€ 100,-.

Doet u mee?
Stuur vóór 1 augustus twee foto’s per mail naar: redactie@stichtingmeerwonen.nl met als onderwerp ‘Steen eruit, plant erin!’  De eerste foto laat zien hoe de tuin eruit zag voordat de tegels eruit zijn gehaald, de tweede foto laat zien hoe de tuin is opgeknapt met meer groen en minder tegels. Vergeet niet uw naam en adresgegevens in de mail te vermelden. De winnaar krijgt rond 1 september bericht van ons. In het bewonersblad van september zal de prijswinnaar worden vermeld.

Aanvraag indienen

Jaarlijks stellen we voor dergelijke initiatieven een bepaald bedrag beschikbaar. Om voor ondersteuning in aanmerking te komen moet de activiteit aan een aantal voorwaarden voldoen. U kunt een verzoek indienen door onderstaand aanvraagformulier te downloaden en ingevuld te mailen naar: redactie@stichtingmeerwonen.nl of op te sturen naar:
MeerWonen, afdeling communicatie, Postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen.

Aanvraagformulier ondersteuning leefbaarheidsactiviteiten

Items onder Ondersteuning activiteiten